2010. április 26., hétfő

Raana Raas: Csodaidők 1.- Az ogfák vöröse


Image Hosted by ImageShack.usRitkán olvasok sci-fit, de ha mégis, akkor mindig nagyon meglepődöm mennyire szeretem. Ez a regény persze nem egyszerűen "csak" sci-fi. Utópia és családregény is egyszerre, s talán emiatt a sokszínűség miatt ragadott meg annyira.

(Próbálom elkerülni a spoilereket, de ha valaki nem olvasta még a könyvet, az a következő sorokkal legyen óvatos!)

A történet a jövőben játszódik, mikor az emberiség már az univerzum különböző naprendszereit és bolygóit is meghódította és benépesítette. A társadalom egy része a nagycsaládos rendszer alapján működik, őket nevezik kavenieknek. Másik részét pedig külsősöknek hívják. A két réteg gyakorlatilag teljesen elszigetelődött, nem bíznak egymásban, és csak a legszükségesebb esetekben érintkeznek. A Kaven szabályai ráadásul annyira szigorúak, hogy ha valamely családtag úgy dönt, hogy más utat választ, és kilép, akkor kiszakadttá válik, és nem térhet vissza.
A regényben 3 ember életét követhetjük végig, akik valamilyen úton-módon kapcsolódnak egymáshoz. Judy, a 11 éves külsős kislány, aki árvaházban él, mert az anyja lemondott róla. Giin, kaveni safir (egyfajta szellemi vezető a Kavenben), aki a politikai életet befolyásolja azáltal, hogy a kiszakadtakon próbál segíteni, majd egy összeesküvés miatt kénytelen változtatni az életén. És unokaöccse Yaan, aki a rá háruló apai nyomás hatására maga is kiszakadtá válik.
Az ő életüket, tevékenykedéseiket, egymásra találásukat, küzdelmeiket követhetjük végig. Nekem mindhárom szereplő nagyon szimpatikussá vált már a legelejétől fogva (igen, még Yaan is, bár amit végül tett az elszomorított). A kedvencem közülük mégis talán leginkább Judy. Hihetetlen, hogy ez a kislány mennyi mindenen ment keresztül, s mikor eljött érte az apukája én is úgy örültem neki, mintha magam is 12 éves lettem volna!:)

Kifejezetten tetszett, ahogy a történet folyamatosan haladt előre. Nem toporgott egy helyben, állandóan telt az idő, s már az első kötetben rengeteg dolog történt.
Mielőtt nekiálltam az olvasásnak, hallottam már innen-onnan, hogy a könyvben nagy szerepet játszik a vallás, ami őszintén szólva kicsit elbátortalanított. Nem mintha bármi bajom lenne vele, egyszerűen csak nem akartam egy túlzottan vallásos, lelki útmutatókkal teli könyvet. És szerencsére nem is azt kaptam. Tény és való, a szereplők életében fontos szerepet játszik a vallás és a hit, de egyáltalán nem zavaró, erőltetett módon. A hétköznapok része, teljesen természetesen éreztem.
Ezenkívül nagyon tetszett az írónő stílusa. Nincs felesleges szócséplés, kizárólag a lényeg, nagyon választékos formában.
És még valami: tudom, hogy a történet alakulása, meg az izgalom fokozása szempontjából elengedhetetlen, de muszáj ennyi szereplőt megölni??? Mikorra már épp megkedveltem valakit, az meghalt. Totál kiborító!!

Értékelés: 5 pont
Az írónő honlapját itt találjátok.

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ennyire bejött akkor. :o)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon nagyon nagyon bejött! Ha esetleg eszedbe jutott, hogy adsz egy lehetőséget a második résznek is, feltétlenül! Még izgalmasabb mint ez, SŐT!

    VálaszTörlés

Ne fogd vissza magad! Örülök minden hozzászólásnak, nyugodtan lehet véleményt mondani, nem harapok!:)
(névtelenül viszont nem lehet kommentelni)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails