2010. december 4., szombat

Irodalmi csevej

Régi fixa ideám már, hogy találkozzam írókkal, akiknek tetszenek az írásai, ill. a munkássága, így nagyon örültem, mikor Memoir tovább adta nekem a játék lehetőségét. Köszi még egyszer is!
Akikkel nagyon-nagyon, és már ősidők óta szívesen találkoznék, azok Szabó Lőrinc és Radnóti Miklós. Sőt úgy általában bárkivel a Nyugatos nemzedékek tagjai közül, de ők ketten az abszolút favoritok, az ő köteteiknek állandó, életem végéig tartó bérelt helye van az éjjeli szekrényen.
A maiak közül viszont már kicsit nehezebb választani. Mostanság nagyon meg vagyok veszve Dennis Lehane-ért, de szívesen szemrevételezném Joanne Harris-t is (igaz tőle még alig olvastam, de szándékomban áll minden könyvét megkaparintani). Aztán például legutóbb épp a Budapest noir olvasása közben merült fel bennem egy csomó kérdés, amelyekről Kondor Vilmost alaposan kifaggattam volna. És komolyan mondom, a sor végtelen, ráadásul adott könyv és hangulat függő is.
De hogy mit is kérdeznék? Először is, miután legyőztem a félénkségem és zavarom –mert valószínűleg annyira izgulnék, hogy megszólalni sem bírok – magáról az írásról faggatnám őket. Tudjuk, hogy minden író másként operál, ezért kíváncsi lennék, ők hogyan működnek. Mikor írnak, miből merítenek ihletet, hogyan jutnak túl azokon a bizonyos írói blokkokon. Melyik szereplőjük áll a legközelebb a szívükhöz, melyik könyvük volt a legnehezebb szülés, ki a kedvenc írójuk, kedvenc könyveik, stb. Nagyon imádnék egy ilyen találkát.
***
És akkor jöjjön a játék legnehezebb része. Szánom-bánom, de fogalmam sincs kik kapták meg eddig, a múltkori és ez játék teljesen összefolynak nálam, de azért próbálok két embert kiválasztani. Akik szerintem még nem játszottak: Nancy, és a Mónika és Kethy páros, plusz bónuszként még Andiamot mondanám, mert nála sem láttam a játékot és kíváncsi lennék, ő kivel tartana irodalmi traccspartit. Ha már megkaptátok, bocsi, a vizsgaidőszak teljesen meghülyít.:P

3 megjegyzés:

  1. És itt egy újabb, hogy ne unatkozz:
    http://azajtom.blogspot.com/2010/12/jatek-konyvcimekkel.html

    VálaszTörlés
  2. Íme, egy kis kikapcsolódás számodra, a nagy tanulás közepette :D :
    http://nancykonyvei.blogspot.com/2010/12/konyves-kerdesek.html

    VálaszTörlés

Ne fogd vissza magad! Örülök minden hozzászólásnak, nyugodtan lehet véleményt mondani, nem harapok!:)
(névtelenül viszont nem lehet kommentelni)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails